Model per interpretar sistemes materials a l’etapa de primària
Didàctica de la química a primària
RECURS
Realitzat per: Teresa Pigrau i Neus Sanmartí
En aquesta pàgina s’ofereix una proposta orientativa de seqüenciació de les idees clau relacionades amb l’estudi dels “sistemes materials” a l’etapa d’infantil i primària. És exhaustiva per tal que l’escola i els docents puguin decidir com distribueixen els continguts al llarg dels cicles i cursos, així com el nivell d’aprofundiment en funció de les característiques i interessos del seu alumnat.
A més, en aquesta pàgina, les autores ofereixen una revisió en detall d’aquestes idees clau juntament amb una relació de preguntes que es poden fer a l’aula per iniciar l’experimentació amb els infants (En què s’assemblen el ferro i la fusta, l’aigua i l’oli, els diferents tipus de plàstic…? En què es diferencien?…). A més, les autores presenten algunes idees habituals dels infants, així com algunes propostes educatives per ajudar a superar-les.
El document en pdf complet amb tota la informació anterior es pot descarregar aquí.
Font de la imatge: Imatge creada per Jan Bambach, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=73722609